tisdag 30 augusti 2011

En skruv lös

Ligger och vilar mig i soffan. Känner av halsen lite. Men jag går inte på det den här gången. Min kropp brukar få för sig att låtsas bli lite krasslig när det är trevligheter eller resor på gång. Sedan när jag väl är iväg så kommer den av sig liksom och glömmer bort hela bacillen. (bara därför kommer det inte bli så den här gången bergis...)

Blev också lite trött när jag kom hem från Mio med den nya byrån till hallen (den hade leveranstid på 4-6 veckor (!) men kom redan efter 1,5 så lite glad blev jag). Men i alla fall, denna byrå, jag borde i och för sig anat oråd redan när jag hämtade den eftersom den låg i ett litet platt paket. Alltså, jag har köpt en byrå inte ett dj-a mekano! När jag efter mycket slit äntligen tog mig in i kartongen så hade jag kanske förväntat mig något i stil med en IKEA byggsats. Men icke. Här pratar vi möbelsnickeri. Två (!) sidor innehållsförteckning bara över skruvar, pluggar, muttrar mm mm. Hur mycket som helst! Jag gav upp direkt. Stängde prydligt igen lådan och väntar vackert på att min älskade man kommer hem. Jag handlar, han bygger. Det är väl en bra fördelning? Fast jag hade ju tänkt överaska med en färdig byrå i hallen när vi kommer hem tillsammans från Nice på söndag. Men ibland blir det inte som man tänkt.

Som sagt, vilar. Ska snart iväg på föräldramöte i 14's klass.

Satte igång ett element här hemma idag. Nu ÄR det höst. Eller i alla fall på torsdag, enligt kallendern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar