torsdag 17 februari 2011

Jag använder aldrig läppstift...


Så, vem har köpt alla de här? Kan man undra...

Okej, jag erkänner, jag bedriver en jakt på det perfekta läppstiftet. Fast jag egentligen inte använder det särskilt ofta så tror jag att jag ska hitta det där perfekta som passar mig och som blir jag liksom. Jakten pågår i oändlighet. Idag råkade det bli ett till... "choco cream" hette det. Man hör ju bara på namnet vad fint det var. Eller...?


Nagellack är däremot något som jag använder. Ofta. Och nu är jag ju inte ensam om den saken längre. 15 har ärvt min förkärlek för naglar och färger. Men det ska vara korta välvårdade naglar med starka färger, alternativt långa naglar med så lite färg som möjligt. Hur som helst, då är det väl helt ok att ha denna mängd av flaskor tänker jag. Vi är ju två...


Men när allt kommer kring så är den här min allra bästa vän. Måste ha en överallt. På sängbordet, i handväskan, på skrivbordet på jobbet. Jag är beroende. (Lite Maria Montazami varning, fast jag tror att jag var först. Har haft Lypsyl och handcreme på sängbordet sedan tonåren)

Ja, vad ska jag säga? Jag antar att läppstiftsjakten och nagellackssamlingen är min form av vardagslyx. Lite belöning eller bara ett behov av en liten förändring. En ny färg på naglarna så känns tillvaron lite nyare och roligare. Man får ha sina egna små knep i vardagen. Men, läppstiftsjakten borde jag lägga ner. Jag ska, för nu har jag ju hittat det perfekta. Kanske...

1 kommentar:

  1. Det ser ut som Marias... Precis samma färg, och nu ska jag prova kamelen!

    SvaraRadera